Napęd na tył i jazda zimą

13Samochód z napędem na tył charakteryzuje się troszkę innym sposobem jazdy, co an pewno kierowcy prowadzący takie auta zauważyli. Zdecydowanie trzeba pamiętać o tym, żeby zimą zachować szczególną ostrożność, bo napęd na tył może nas zwieść na manowce. Po pierwsze zasada, która się tyczy wszystkich samochodów niezależnie od rodzaju napędu, czyli po prostu nie wykonywanie gwałtownych manewrów. Bo to zawsze na lodzie, czy też powierzchni, która nie daje odpowiedniej przyczepności prowadzi do wpadania w poślizg. Pamiętajmy też, że tutaj zupełnie inaczej wygląda wychodzenie z zakrętów. Po pierwsze w czasie skręcania auto nie powinno być wysprzęglone, bo wtedy traci przyczepność. A po drugie, gaz powinno się dodawać w momencie, kiedy już wyprostujemy koło, bo łatwo wpaść w poślizg. Jednak z doświadczenia wiem, że jeśli spokojnie dodamy gazu, to nic się nie stanie. Problematyczne jest gwałtowne dodanie gazu, kiedy to auto powinno się zerwać, a wynik jest taki, że wpada w poślizg. Dlatego zimą zdecydowanie warto jeździć spokojnie. Dobrze jest wyjechać troszkę wcześniej i na spokojnie jechać.