Nowy silnik do VW Golfa

142Silnik oznaczony nominałami 1.5 TSI evo to najnowsza konstrukcja, która ma znaleźć się w samochodzie marki VW, a dokładniej w bardzo popularnych modelu Golf. Od wprowadzanie poprzedniego modelu silnika minęły raptem 4 lata, a tutaj już mamy kolejny, jest to o tyle zaskakujące, że powiększono pojemność wydłużając skok tłoka o 5.9 mm. Co ciekawe silnik ten sztucznie opóźnia fazę zaworów dolotowych. Efekt jest taki, że przy małych obciążeniach silnika jest on po prostu o wiele bardziej ekonomiczny niż można było się tego spodziewać. Co ciekawe mamy tutaj odłączany cylinder ACT. Warto zwrócić uwagę, że silnik posiada 150 koni mechanicznych. Olej jest tak rozprowadzany, że naprawdę niewiele tarcia jest podczas pracy na zimno co było zmorą poprzednich modeli. Dodatkowo najważniejsze rzeczy czyli parametry eksploatacyjne są tutaj na naprawdę wysokim poziomie. I silnik taki osiąga o 100 obrotów więcej na każdym tysiącu niż jego poprzednik, oznacza to, że został on dodatkowo wyżyłowany, oczywiście będzie on pracować wraz z turbosprężarką u swojego boku.