Oszlifowany silnik, konie mechaniczne

185Konie mechaniczne w naszym samochodzie nie biorę się znikąd. Składa się na to wiele elementów. Jak to jest, że obecnie małe samochody z małymi silnikami posiadają tak wiele koni mechanicznych? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Okazuje się, że silniki te są wyżyłowane, co to oznacza? Zostały tak oszlifowane, skonstruowane, a konie mechaniczne są liczone w taki sposób, aby było tego jak najwięcej. Jak to uzyskać? Bardzo proszę już tłumaczę. Po pierwsze są one szlifowane, tak dokładnie. Silnik jest specjalnie szlifowany, aby powiększyć komorę spalania. Po drugie silniki takie w 90% mają założoną turbinę, jest ona niezbędne właśnie do tego, aby podkręcić maksymalnie wydajność. Jakby tego było mało stosuje się tutaj również specjalnie wloty paliwa i automatyczną skrzynię biegów, to wszystko w połączeniu z faktem, że samochody są bardzo lekkie, jak kiedyś wspominałem wręcz nadmuchane daje efekt taki, że z łatwością można uzyskać z silnika 1.6 litra bardzo dobre osiągi bez instalacji dodatkowych elementów, które i tak by się tam już nie zmieściły jak np. specjalny kompresor dla silnika.