Silnik V6, opis i porady

160Wiele konstrukcji silników znajdziemy na rynku, żadna nie jest jednak tak popularna jak silnik ustawiony w popularne V, a dokładnie mówimy tutaj o silniku V6, V8 czy może i V12, które to są już niesamowitymi potworami nie tylko ze względu na ilość palonego paliwa, ale i mocy. My jednak zajmiemy się w tym opisie silnikiem V6, który to wykazuje idealny stosunek ceny do możliwości i jakości wykonania, w dodatku jest to najpopularniejsza konstrukcja stosowana w prawie wszystkich markach samochodów, zarówno BMW, Mercedesach jak i Audy czy Toyocie. Już teraz warto powiedzieć, że są to silniki, które niektórzy gazują i to całkiem sprawnie. Zagazowany silnik V6, głównie jeżeli mówimy o gazie 3 lub 4 generacji nie psuje silnika i daje naprawdę dobre efekty. Bierze się to z tego, że są to silniki przyzwyczajone do dużych temperatur pracy, jeżeli więc paliwem jest gaz, który jak wiemy ma wyższą temperaturę spalania od benzyny nie wpływa to negatywnie na jego pracy. Co nie zmienia faktu, że na pewno jeden dzień w miesiącu należy na tej benzynie pojeździć. Ciekawe jest tutaj również to, że gaz nie stał się już tylko domeną samochodów tanich, ale coraz więcej osób, również tych z zasobniejszym portfelem montuje je w swoich samochodach.